محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

با حضور مادر شهیدان فرجوانی؛

استان خوزستان میزبان ویژه‌برنامه «روایت مادری» می‌شود

پوستر روایت مادری استان خوزستان

ویژه‌برنامه ملی روایت مادری با محوریت نقد و بررسی کتاب «مادر ایران» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در در محل یادمان شهید علی هاشمی اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، ویژه‌برنامه «روایت مادری» با محوریت نقد و بررسی کتاب «مادر ایران»، یکشنبه ۹ مرداد ماه به میزبانی اداره‌کل برگزار می‌شود.

این کتاب خاطرات شفاهی عصمت احمدیان، مادر شهیدان اسماعیل و ابراهیم فرجوانی است که با حضور این مادر شهید، نویسنده و منتقد کتاب در محل یادمان شهید علی هاشمی در بهشت‌آباد اهواز نقد و بررسی خواهد شد.

کتاب «مادر ایران» روایتی داستانی از زندگی پرفراز و نشیب عصمت احمدیان، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی است که از جمله بانوان فعال در ستاد پشتیبانی دفاع مقدس اهواز بود و پس از جنگ، به صورت جدی وارد فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شد. وی امروز یکی از بانوان تأثیرگذار و الگو در اهواز است و همچنان علاوه بر امور خیریه، با پیگیری‌های فراوان، به دنبال کارآفرینی و ایجاد شغل برای جوانان است.

این کتاب با تحقیق و تفحص سیدمحمد آل‌عمران و نرگس اسکندری و تدوین نورالهدی ماه‌پری، در ۳۲۰ صفحه توسط انتشارات راه یار به چاپ رسیده است.

علاقه مندان می‌توانند از طریق نشانی http://skyroom.online/ch/nahaad/mahafel در این ویژه‌برنامه حضور یابند. همچنین این برنامه به صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد iranpl.ir، صفحه اینستاگرام iran.libraries و صفحه آپارات نهاد www.aparat.com/iranpl نیز پخش خواهد شد.

گفتنی است، سلسله‌نشست‌های هفتگی نقد و بررسی کتاب‌های روایت شده از زبان مادران شهدا با عنوان «روایت مادری» با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب (مد ظلّه العالی) در خصوص استفاده از زلال قریحه شاعران در پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از دی ماه ۱۴۰۰، توسط ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها و به میزبانی محافل ادبی برگزار می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۰۷
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی