محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد؛

برگزاری نشست کتاب‌خوان و محفل ادبی صبح امید در آرادان

محفل ادبی
 

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج محفل ادبی و نشست کتاب‌خوان مسئولین شهرستان آرادان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بسیج ادارات شهید بهشتی شهرستان آرادان در کتابخانه عمومی شهید فهمیده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج محفل ادبی و نشست کتاب‌خوان مسئولین شهرستان آرادان با حضور جمعی از روسای ادارات و شاعران آیینی آرادان، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بسیج ادارات شهید بهشتی این شهرستان در کتابخانه عمومی شهید فهمیده برگزار شد.

سرهنگ عباسعلی کاظمی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آرادان در این مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج مایه افتخار و سربلندی اسلام و انقلاب است و طبق فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت تعیین و حدیث عشق می‌دهد.

برگزاری نشست کتاب‌خوان و محفل ادبی صبح امید در آرادان

وی افزود: هنرمندان، شاعران و سربازان فرهنگی به‌عنوان خط مقدم باید پای‌کار باشند و در وقایع مختلف با تولید محتوا اثرگذاری خود را به اثبات برسانند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آرادان تصریح کرد: از همه هنرمندان تقاضا دارم در عرصه شعر فعال‌تر ظاهر بشوند و با تبیین درست و به‌موقع وقایع، روایتگر واقعیت‌ها باشند و موجبات ناکامی دشمن را در اشاعه نیت شوم خود، فراهم آورند. آزادی عنوان کرد: امیدوارم با بصیرت بیشتری بتوانیم به این نهضت ملی و اصیل انقلاب اسلامی خدمت کنیم و آرامش بیشتری به کشور برگردد ان‌شاءالله.

در ادامه ابراهیم مونسان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان نیز ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: اداره کتابخانه‌های عمومی آرادان به‌صورت مستمر با پایگاه بسیج ادارات در جهت ترویج فرهنگ مقاومت و بسیج همکاری داشته و در جهت نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در سطح شهرستان گام‌های مؤثری برداشته‌شده است.

در این نشست کتاب‌های نسیم حیات نوشته مرتضی آوینی؛ نشر ساقی توسط ابراهیم مونسان؛ بسیج قلب امام نوشته حسن فیروزآبادی؛ نشر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسط محسن فدایی باش؛ بسیجی مظهر حماسه و عرفان نوشته محمد منصور نژاد؛ نشر جوان پویا توسط عباسعلی کاظمی و کتاب پدیدارشناسی بسیجی شهید نوشته سید جواد طاهایی؛ نشر سوره مهر توسط محسن صارمی معرفی شدند.

گفتنی است، این محفل با حضور سرهنگ عباسعلی کاظمی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آرادان؛ ابراهیم مونسان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان؛ محسن فدایی باش، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آرادان؛ محسن صارمی، رئیس بسیج ادارات؛ جمعی از شاعران فرهیخته و انقلابی شهرستان و دیگر علاقه‌مندان در کتابخانه عمومی شهید فهمیده برگزار شد.

برگزاری نشست کتاب‌خوان و محفل ادبی صبح امید در آرادان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۲
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی