محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

به میزبانی اداره کل فرهنگی و شورای ادبی نهاد برگزار می‌شود؛

شب‌های شعر مجازی «فرستاده مهربانی» با حضور شاعران آیینی سراسر کشور

شب های شعر فرستاد مهربانی

وی‍ژه‌برنامه شب‌های شعر مجازی «فرستاده مهربانی» به میزبانی اداره کل فرهنگی و شورای ادبی نهاد به مناسبت میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد صلی الله علیه و آله طی ۳ شب از ۱۳ تا ۱۵ آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، وی‍ژه‌برنامه شب‌های شعر مجازی «فرستاده مهربانی» به میزبانی اداره کل فرهنگی و شورای ادبی نهاد به مناسبت میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و هفته وحدت در پی هتک حرمت صورت گرفته به ساحت مقدس ایشان با شعرخوانی دبیران محافل ادبی استان‌ها، شاعران آیینی مطرح کشور و شورای ادبی نهاد برگزار می‌شود طی سه شب از ۱۳ تا ۱۵ آبان برگزار می‌شود. 


در شب اول این ویژه برنامه‌ها ۱۳ آبان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ محفل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور میزبان شاعران برجسته کشورمان از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، سمنان، فارس و اصفهان است. 
 

در شب دوم که ۱۴ آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود، شاعران برجسته ای از استان های قم، گلستان، مازندران، گیلان، تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و البرز مهمان این ویژه برنامه خواهند بود. 
 

همچنین در شب سوم این ویژه برنامه‌ها که ۱۵ آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود شاعران آیینی و برجسته‌ای از استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، کهگلویه و بویراحمد و مرکزی به شعر خوانی می‌پردازند. 

علاقه مندان می‌توانند از طریق فضای اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/mahafel  در این نشست‌ها شرکت کنند و از شعرخوانی شاعران برجسته کشورمان بهره مند شوند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۹ ، ۱۳:۵۰
دبیر محافل