محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

با تجلیل از ۱۴ شاعر ایرانشهری برگزار شد؛

دومین نشست ادبی موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران

شعر خوانی ایرانشهر
 

با حضور شاعران ، اصحاب قلم و اندیشه و اعضا محفل ادبی کتابخانه خاتم الانبیا ایرانشهر؛ دومین نشست ادبی موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران، با تجلیل از ۱۴ شاعر ایرانشهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ با حضور شاعران ، اصحاب قلم و اندیشه و اعضا محفل ادبی کتابخانه خاتم الانبیا ایرانشهر؛ دومین نشست ادبی موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران، با تجلیل از ۱۴ شاعر ایرانشهری برگزار شد.

وحید بامری، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ایرانشهر، گفت:  به فرموده مقام معظم رهبری شهرستان ایرانشهر بعنوان مرکز فرهنگی بلوچستان سرشار از استعداد و هنر می باشد؛ که با کمی توجه به آنها می توان این ظرفیت ها را بالفعل نمود

بامری افزود: حمایت از نویسندگان بومی و برگزاری مسابقات فرهنگی، جشنواره داستان کوتاه، تقدیر ویژه از خانواده مرحوم استاد عبدالواحد برهانی ، نویسنده توانمند شهرستان و همچنین پویش بزرگ من پرچم کشورم را دوست دارم که با شرکت حدود سه هزار نفر از کودکان ایرانشهری همراه بود؛ از جمله مهمترین برنامه های مشترک  اداره کتابخانه های عمومی ایرانشهر و موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران  عنوان کرد .

 محسن سنچولی پردل ، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران، نیز در این جلسه  گفت ایرانشهر تاکنون اثبات کرده که ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگی دارد و تاکنون مشارکت و همکاری مجموعه شهرستان قابل تقدیر بوده است

وی ادامه داد: دومین جشنواره ادبی هاتف در حوزه شعر بزودی آغاز خواهد شد  که این برنامه همراه با بزرگداشت دو شاعر از منطقه سیستان و بلوچستان همراه خواهد بود.وی از همه شاعران خواست در این برنامه شرکت فعال و پرشوری داشته باشند .

همچنین در این ویژه برنامه ،شاعران اشعار خود خود را با موضوعات  ایران ، وطن،  وحدت و همدلی ؛ فلسطین و غزه و سرودند.

و اشعار خوانده شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در پایان نیزاز ۱۴ شاعر شهرستان ایرانشهر تجلیل به عمل آمد.

دومین نشست ادبی موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۲
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی