محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی؛

چهارمین نشست تخصصی «گفتمان مقاومت در ادبیات فارسی» برگزار شد

نشست گفتمان
 

چهارمین نشست تخصصی «گفتمان مقاومت در ادبیات فارسی» با حضور اهالی فرهنگ در شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، به همت اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان خوی و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی، رسانه اینترنتی سیزین تی وی، بخشدار قطور، حوزه مقاومت بسیج و جمعی از اهالی قطور، چهارمین نشست تخصصی گفتمان مقاومت در ادبیات فارسی (سلسله نشست های بررسی کتاب های ترجمه و تالیف به زبان فارسی در حوزه مبارزه با صهونیستم) در سالن اجتماعات «شهید برگزینی» شهرداری خوی برگزار شد.

حسن نصر اله پور، شهردار خوی ضمن خیر مقدم به میهمانان و کتابخوانان حاضر ضمن تشکر از بانیان جلسه، برگزاری چنین نشست هایی را از ضروریات امروز جامعه بر شمرد و نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه را بسیار مهم دانست.

حسین شرفخانلو، نویسنده و محقق حوزه ادبیات و دفاع مقدس به بررسی کتاب های «هفت روایت خصوصی از امام موسی صدر» نوشته حبیبه جعفریان و کتاب «دیوار» نوشته ی حسین وهابیان و کتاب «فلسطین» مجموعه سخنان آیت الله خامنه ای در خصوص فلسطین پرداخت.

در ادامه شرفخانلو به نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح دانش و اطلاعات افراد جامعه اشاره کرده و به معرفی آثار مثبت مطالعه در بین جوانان در مقایسه با استفاده از فضای مجازی پرداخت.

هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی با اشاره به استقبال عموم مردم علی الخصوص جوانان و نوجوانان از سلسله نشست های گفتمان مقاومت در شهرستان خوی، گفت: این سلسله نشست های موجب ارائه مطالب جدید در خصوص فلسطین و سرزمین های اشغالی می شود.

معرفی کتاب مرتبط با جریانات و اتفاقات اخیر غزه توسط سمیرا ساعدی، دبیر محفل ادبی پیام یار کتابخانه شهید بهشتی سلماس؛ رامین درویش، مدیر مسئول پایگاه خبری اورین نیوز و رسانه ی اینترنتی سیزین تی وی؛ صغری واحدی، عضو کتابخانه شهید بهشتی؛ حسین شرفخانلو، نویسنده و پژوهشگر و نسرین دانش مهر فعال فرهنگی به حاضرین پایان بخش این نشست ها بود.

ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های اجرایی کتابخانه عمومی شهید کوچری به حاضرین توسط عرفان یوسفی، مسئول کتابخانه شهید کوچری قطور بخش دیگری از این نشست بود.

 

چهارمین نشست تخصصی «گفتمان مقاومت در ادبیات فارسی» برگزار شد

چهارمین نشست تخصصی «گفتمان مقاومت در ادبیات فارسی» برگزار شد

چهارمین نشست تخصصی «گفتمان مقاومت در ادبیات فارسی» برگزار شد

چهارمین نشست تخصصی «گفتمان مقاومت در ادبیات فارسی» برگزار شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۲
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی