محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

محفل ادبی بیستون فعالیت خود را آغاز کرد

محفل ادبی

محفل ادبی بیستون به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و با هدف ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با توجه به رسالت کتابخانه های عمومی در جامعه و تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه های فرهنگی- اجتماعی همزمان با روز قلم محفل ادبی بیستون در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تشکیل شد. کار محفل ادبی بیستون به دلیل شیوع کرونا در استان از طریق فضای مجازی پیگیری و آغاز خواهد شد.
با توجه به اهمیت و ضرورت فعالیت این محفل‌ها در جذب مخاطبان علاقه مند، منوچهر پروینی، از فعالان فرهنگی و پیشکسوت حوزه ادبیات استان به عنوان دبیر محفل ادبی اداره کل کتابخانه های عمومی استان با نام محفل ادبی بیستون تعیین شد. منوچهر پروینی، به مناسبت روز قلم در رادیو صدای کرمانشاه با اعلام شروع به کار این محفل ادبی از تمامی فعالان این حوزه دعوت کرد در شکل گیری و فعالیت این محفل و محفل های ادبی در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه وی را همراهی کنند.

 

لینک خبر در سایت نهاد کنابخانه ها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۲
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی