محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان انجام شد؛

میزگرد تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در کتابخانه فرهنگسرای ولایت همدان

میزگرد ادبیات کودک و نوجوان _ کتابخانه عمومی ولایت شهر همدان

همزمان با ۱۸ تیرماه، روز ادبیات کودک و نوجوان، میزگرد تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی فرهنگسرای ولایت همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، همزمان با ۱۸ تیرماه سالروز وفات مهدی آذریزدی، نویسنده بزرگ کودک و نوجوان، میزگرد تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در کتابخانه فرهنگسرای ولایت شهرستان همدان با همکاری حوزه هنری و شهرداری همدان برگزار شد.

در این نشست مهدی طراوتی‌توانا، شاعر، نویسنده و دبیر محفل ادبی هگمتانه کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ مریم زندی، شاعر و نویسنده کودک ونوجوان؛ ژیلا طاهری تیزرو، نویسنده حوزه کودک و نوجوان؛ مریم کوثری‌هنرمند، شاعر کودک و مریم زرنشان، شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان حضور داشتند و به بررسی مسائل مربوط به ادبیات کودک و نوجوان در همدان و کشور پرداختند.

در پایان هر یک از شاعران و نویسندگان بخشی از آثار خود را برای مخاطبان در فضای مجازی قرائت کردند. این برنامه از طریق صفحه مجازی ketabkhan_hamedan  شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش شد.

 

لینک خبر در سایت نهاد کنابخانه ها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۲
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی