محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

در واحد سیمای زاگرس؛

میزگرد معرفی محفل ادبی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد

محفل ادبی

میزگرد برنامه تلویزیونی «آینه هفت» با موضوع فعالیت محفل های ادبی در کتابخانه های عمومی برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با هدف معرفی محفل ادبی بیستون، میزگرد تلویزیونی برنامه «آینه هفت» با موضوع فعالیت محفل های ادبی در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در واحد سیمای زاگرس، روز جمعه مورخ ۲۰ تیر ماه سال جاری ساعت ۱۸ عصر برگزار شد.

در این برنامه منوچهر پروینی، شاعر و دبیر محفل های ادبی کتابخانه های عمومی و رضاکریمی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی ضمن حضور در استودیو شبکه زاگرس با مجری برنامه به گفتگو پرداختند.

رضاکریمی، معاون توسعه کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، در این میزگرد تلویزیونی، گفت: در بین منابع کتابخانه های عمومی، ادبیات پرمخاطب ترین و پرامانت ترین موضوع است و مردم بیش از همه از رمان و شعر استقبال می کنند. بنابراین متولیان ترویج کتابخوانی برای ارتباط بیشتر با عامه و گسترش فرهنگ مطالعه باید به ذائقه مردم بیشتر توجه نشان دهند.

منوچهر پروینی، دبیر محفل ادبی بیستون در کتابخانه های عمومی گفت: در نظر داریم از طریق ایجاد محفل های ادبی بیش از گذشته در راستای ترویج ادبیات کوشش کنیم.

پروینی، با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری برنامه های ترویجی- فرهنگی بسیار موفق عمل کرده است، افزود: از جمله برنامه های مدنظر، برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با محفل ادبی و جذب مخاطبان و پیشکسوتان این عرصه و تقدیر از پیشکسوتان ادبیات استان است.

در ادامه رضاکریمی، معاون توسعه کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه،‌تصریح کرد: در گذشته جشنواره های ادبی متعددی توسط نهاد کتابخانه های عمومی برگزار شده و هم اکنون نیز جشنواره کتابخوانی رضوی با ایجاد بخش داستانک نویسی از عموم ادب دوستان دعوت کرده تا در این جشنواره مشارکت کنند. 

کریمی افزود: یکی از راه های مطالعه این است که خواننده از طریق خلق یک داستان با الهام از کتابی که خوانده، ارتباط خود را با کتاب عمیق تر کند.

در پایان این برنامه منوچهر پروینی، کتاب هایی از تفاسیر مرحوم آیت الله سید مرتضی نجومی، چهره معنوی استان را به بینندگان معرفی کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۳
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی