محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

محفل ادبی «آیینه» به صورت مجازی افتتاح شد


 

محفل ادبی «آیینه» به صورت مجازی افتتاح شد

شناسه خبر : 159924 | تاریخ انتشار : 31 شهریور 1399 - 09:43 | 2557 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

محفل ادبی «آیینه» وابسته به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با حضور جمعی از شاعران برجسته استانی و شهرستانی به صورت مجازی و در بستر نرم‌افزار آسکای‌روم، آغاز به کار کرد.

یزد فردا: در این برنامه عالیه مهرابی، دبیر محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی استان یزد و از شاعران برجسته استان با ابراز خرسندی از راه‌‌اندازی محفل ادبی آیینه گفت: راه‌اندازی مجدد ادبی در کتابخانه‌های عمومی که با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته است، تأثیر مثبتی در رشد و شکوفایی شعر و ارتقای ذوق ادبی شاعران جوان خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه بخشی از اشعار آیینی خود را به مناسبت ایام محرم و صفر قرائت کرد.

ناصر صالحی‌فر، یکی از شاعران برجسته شهرستان تفت نیز در این محفل به همراه جمعی از شعرای جوان تفتی به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است، هدف از ایجاد محفل‌ها و انجمن‌های ادبی، ترغیب افراد مستعد به شعر و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای نوپا در این عرصه است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۵
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی