محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان:

۲ شاعر انقلاب اسلامی به عنوان "راویان بالندگی" در زاهدان تقدیر شدند

۲ شاعر انقلاب اسلامی به عنوان "راویان بالندگی" در زاهدان تقدیر شدند

حامد زارعی گفت: "عباس باقری" و "مجید لشکری" ۲ شاعر انقلاب اسلامی به عنوان راویان بالدنگی در سیستان و بلوچستان تقدیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، امروز مراسم تقدیر از شاعران و راویان انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان سیستان و بلوچستان و حضور مجازی نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در موزه دفاع مقدس زاهدان برگزار شد.

حامد زارعی مدیرکل، کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در این مراسم، با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حلول ماه مبارک رجب بیان کرد: مراسم تقدیر از راویان بالندگی در راستای رسالت نهاد کتابخانه های عمومی و افق های پیش روی این نهاد برگزارمی شود و امیدواریم این مراسم مقدمه ای برای تقدیر از جوانان و پیشکسوتان شعر انقلاب در آینده باشد.
 
وی افزود: استفاده از ظرفیت شعر و هنر می تواند مفاهیم انقلاب را بدون واسطه به مخاطب ارائه دهد و با او ارتباط برقرار کند و می توان از این فرصت برای ترویج گفتمان انقلاب استفاده کرد.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امسال نهاد کتابخانه های عمومی کشور از شاعران انقلاب اسلامی تقدیر می کند که از سیستان و بلوچستان نیز آقایان عباس باقری و مجید لشکری تجلیل شدند.
 
زارعی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های "راویان بالندگی" در چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی با هدف تجلیل از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی از ۱۸ بهمن ماه آغاز و تا ۲۹ ماه جاری ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این مراسم پیرو استمرار فعالیت های ادبی در سال جاری و برگزاری برنامه‌ها و جلسات ارزشمند فرهنگی و آموزشی محافل ادبی کشور، همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب همراه با شعار "انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار" در استان های مختلف کشور برگزار می شود.
 
تقویت معنویت در شاعران انقلابی
 
حجت الاسلام مهدی محبی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: شاعر از زاویه خاصی به پیرامون می نگرد و چیزهایی را می بیند که مردم عادی نمی بینند.
 
وی ادامه داد: شاعر با ناظم فرق می کند، نظم را می توان به شخص آموخت و او با ترکیب کلمات و اصطلاحات یک نظم آشنا کرد.
 
معاون فرهنگی امام جمعه زاهدان با تقدیر از برنامه راویان بالندگی گفت: شاعرانی که حماسه آفریدند و انقلاب کردند دارای لطافت قلب بوده اند و شاعر اگر بخواهد شعر به سمت او بیاید باید قلب و معنویت را در خود تقویت کند.
 
محبی گفت: دین به قالب هنر علاقمند است و ترکیب شعر و انقلاب دارای ظرافت و لطافت و هنر خاصی است.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۱۶
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی