محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی ایران محفل مشاعره یی زیر نام «لاله های دشت برچی» برگزار کرد

شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی ایران محفل مشاعره یی زیر نام «لاله های دشت برچی» برگزار کرد

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ؛ تحکیم روابط میان ملت ها برمبنای همکاری های فرهنگی را مهم دانست و خواستار گسترش هرچه بیشتر چنین روابط میان فرهنگیان افغانستان و ایران شد.

به گزارش آژانس باختر؛ شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی ایران امروز محفل مشاعره یی زیر نام «لاله های دشت برچی» با شرکت شماری از شاعران افغانی و ایرانی با حضور جمع کثیری از شخصیت های فرهنگی دو کشور برگزار کرد.

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و امیریان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، مهمانان ویژۀ این برنامۀ فرهنگی بودند که از طریق مجازی با این نشست ادبی و فرهنگی وصل شده بودند.

دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی ایران با یاد آوری از حادثهٔ اسفبار هفتۀ گذشته در کابل که در آن شماری از دانش آموزان یک مکتب دخترانه در یک حادثۀ تروریستی جان باختند، یاد کرد و آن را حادثۀ گریه آور خواند که خانواده های زیادی را داغدار کرد.

محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در صحبت با شرکت کنندگان این برنامۀ ادبی و فرهنگی در کنار آن که از راه اندازی این برنامە استقبال کرد، گفت: افغانستان و مردم آن روزگار سختی سپری می کنند، آنان با دشمن بی رحمی مواجه اند که تصوری از انسانیت و عاطفه ندارد.

هراس افگنان با طراحی حمله با موتر بمب اضافه از دوصد و پنجاه دانش آموز مکتب سیدالشهدا را یا کشتند و یا هم زخمی کردند، چند روز پس از این حادثه، هراس افگنان در مسجدی در شکردرۀ کابل نماز گزاران را با سازماندهی انفجاری کشتند، این نشان می دهد که افغانستان قربانی ترور، وحشت و افراطیت است، دشمن بیرحم که شیعه و سنی را نمی شناسد و همه را یکسره نشانه می گیرد.

زهیر در ادامه گفت: همسویی و همفکری شما فرهنگیان، بدون تاثیر نیست و ما به همکاری و حمایت شما نیاز داریم و از آن استقبال می کنیم.

زهیر همچنان گفت: تحکیم روابط میان ملت ها برمبنای فرهنگی خیلی مهم است و ما به ادامۀ روابط فرهنگی و تعامل فرهنگی فوق العاده متعهد استیم و برگزاری همچو محافل را گام خیر می دانیم و از آن استقبال می کنیم.

کابل/ ۲۶ ثور/ باختر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۹
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی