محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

ر آستانه فرا رسیدن بزرگداشت سی امین دوره هفته کتاب؛

منتخبین مرحله مقدماتی مشاعره استانی البرز معرفی شدند

مشاعره البرز

مرحله مقدماتی مشاعره استانی کتابخانه های عمومی استان البرز با معرفی منتخبین به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان البرز، مرحله مقدماتی مشاعره کتابخانه های عمومی استان البرز با حضور اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی این استان به صورت مجازی برگزار شد.

در این مرحله ۲۲ عضو کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی شهرستان های استان البرز با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت علی صالح محمدی و حسنا رسولی در بخش کودک و حنانه سادات وحیدعرب، لیلا قربانی، ابوالفضل یادگاری، مهسان امیدی، یلدا قره گوزلو، نیلا بنایی و نازنین معصومه پاینده در بخش نوجوانان به مرحله منطقه ای راه یافتند.

گفتنی است نفرات برگزیده پس از موفقیت در مرحله منطقه ای به بخش کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 

منتخبین مرحله مقدماتی مشاعره استانی البرز معرفی شدند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۷
دبیر محافل

نظرات  (۱)

۱۷ آبان ۰۱ ، ۱۲:۰۸ شاگرد بنّا

خدا کنه مفاهیم اشعار رو هم به بچه ها یاد بدید و صرفا حفظ نمایشی نباشه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی