محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

همزمان با سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها و در قالب عصر شعر «جان فدا» صورت پذیرفت؛

مروری بر «اسطوره‌ی پیکار» به روایت قلب‌های شاعران

جان فدا خوزستان

عصر شعر «جان فدا» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و با حضور جمعی از جمعی از اهالی فرهنگ، شاعران، کتابداران، کتابخوانان و اصحاب رسانه در کتابخانه عمومی شهید علی هاشمی اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، ویژه‌برنامه پاسداشت اسوه بصیرت و مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان عصر شعر «جان فدا»، روز سه شنبه ۱۳ دی‌ماه به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و با حضور جمعی از اهالی فرهنگ، کتابداران، کتابخوانان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید علی هاشمی اهواز برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه؛ عظیم مهدی‌زاده، نویسنده و پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس و مولف ادبیات شفاهی، شش عنوان از آثار تالیفی هنرمندان خوزستانی ویژه حاج‌قاسم سلیمانی را معرفی کرد و در ادامه نیز آثاری چون «سیل و سردار»، «یزله تا دجله»، «بر شانه‌های کارون»، «سردار دل‌ها»، «غزل اقتدار» و «اسطوره‌ی پیکار» به حاضرین معرفی شد.

در این عصر شعر شاعران خوزستانی از جمله وحید کیانی، حجت کفشیری، حسین علی‌پور و ام‌البنین بهرامی نیز شعرهای خود را در رثای سردار سپهبد شهید سلیمانی قرائت کردند و همچنین از ام‌البنین بهرامی، شاعر سه مجموعه شعر مستقل با موضوع ابعاد مختلف شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در پایان این مراسم، از شاعران و نویسندگان استان که آثاری ویژه حاج قاسم سلیمانی تالیف کردند تجلیل شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۵
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی