محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

در عصر شعر ریحانه النبی(س) لرستان عنوان شد؛

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) باید به جامعه معرفی شود

خرم آباد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، در عصر شعر ریحانه النبی(س) در خرم‌آباد بر معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و بررسی شاخص‌ها و الگوهای مختلف عبادی، تربیتی و اخلاقی ایشان در جامعه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم آباد با همکاری محفل ادبی افلاک و موسسه خیریه باب‌الحوائج عصر شعر ریحانه النبی(س)  با حضور سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی استان؛ سرهنگ محمد نجفوند، رئیس اداره آموزش فرماندهی انتظامی استان؛ شادی ایازی، مشاور و مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری خرم‌آباد؛ حسین فلاح کردی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرم آباد و جمعی از شاعران استان و علاقه‌مندان به شعر و ادب، در کتابخانه عمومی حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)  باید به جامعه معرفی شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این مراسم ضمن تشکر از دست‌اندر کاران برگزاری این محفل با بیان اینکه  باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی  و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کرد، افزود: الگو بودن حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد مختلف عبادی، تربیتی، اخلاقی، همسرداری ناشی از دانش و کمالات علمی ویژه ایشان است.

سیدسجاد راستخانه ادامه داد: در فرازی از زیارت‌نامه حضرت فاطمه (س) به ایشان این‌گونه سلام داده شده است: «السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِیمَه» (سلام بر تو ای هم‌سخن با ملائکه و ای بسیار دانا).

وی با اشاره به ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س) یکی از ابعاد انسانی شخصیت ایشان را حیا و عفت در رفتار، گفتار و پوشش عنوان کرد و بیان داشت: این ابعاد، ایشان را در عرصه تعاملات سیاسی و اجتماعی به عنوان یکی از شاخصه‌های برترین بانوی دوران و همه اعصار به جهانیان معرفی کرده‌اند. اگر همین شاخصه به درستی در جامعه نمود پیدا کند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و لطمه‌هایی که به هویت زن و به تبع آن به خانواده وارد شده است، قابل پیشگیری است.

راستخانه با اشاره به اهمیت جایگاه مادر و احترام به وی در خانواده، افزود: مادر به‌خاطر نقش فرزندپروری و تأثیری که می‌تواند بر شخصیت مرد خانواده داشته باشد، جایگاه محوری در خانواده دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جنایات داعش و فداکاری‌های حاج قاسم و مدافعان امنیت نیز گفت: سردار سلیمانی فردی متواضع، دلسوز، مردم‌دار و قاطع در حفظ امنیت کشور بود.

راستخانه با بیان اینکه سردار سلیمانی اقدامات بزرگی برای کشور و امنیت کشور و جهان اسلام انجام داد، افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی کاری کرده‌اند که هر روز بیشتر از گذشته آثارش نمود پیدا می‌کند در واقع اقدامات ایشان آثار بالقوه و بالفعل دارد. اثر بالفعل را که تا امروز دیدیم و اما در مورد اثر بالقوه اقدامات‌شان سال‌های دیگر آیندگان بیشتر خواهند گفت و بعدها بهتر می‌فهمیم که چه کاری برای عموم مردم به خصوص مردمان مظلوم انجام داده‌اند و آیندگان ایشان را بهتر از ما خواهند شناخت و هرچه زمان بگذرد شخصیت بزرگ حاج قاسم بیشتر هویدا می‌شود، ایشان یک الگوی دست‌یافتنی است و ما نیز باید ادامه دهنده راه و مکتب سلیمانی باشیم.

در ادامه مراسم محمدعلی ساکی، خاطره خاتون جلدانی، محمدتقی عزیزیان، محمدجواد قیاسی، آرزو منصورپور، مهران فلاح، فاطمه احمدی و حدیث بداق به شعرخوانی در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند و در پایان  از آنها تقدیر به عمل آمد.

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)  باید به جامعه معرفی شود

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)  باید به جامعه معرفی شود

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)  باید به جامعه معرفی شود

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)  باید به جامعه معرفی شود

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)  باید به جامعه معرفی شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۰۳
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی