محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

در محفل شعر «جان فدا» در شهرستان گچساران عنوان شد؛

با زبان هنر به زیباترین شکل و گفتمان می‌توان سردار سلیمانی را به کودکان و جوانان شناساند

image-20230109095510-2.jpeg

معاون فرماندار گچساران در محفل شعر «جان فدا» در این شهرستان، بر ظرفیت‌های فراوان زبان هنر برای بیان و تشریح گفتمان مکتب سردار سلیمانی به کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با سومین سالروز شهادت سردار، حاج قاسم سلیمانی، محفل شعر «جان فدا» با حضور جهانگیر علیزاده، معاون فرماندار شهرستان گچساران؛ غلامرضا شکوهی، رئیس شورای شهر؛ علی فولادی رئیس آموزش شرکت نفت؛ اورنگ نارکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ انوشیروان قیطاسی، رئیس آموزش پرورش؛ محمد رحمانی موسس مدارس شرکت نفت، اصحاب رسانه و جمعی از دانش آموزان مدارس گچساران در سالن اجتماعات مدرسه ابتدایی صنعت نفت شهر دوگنبدان (شهرستان گچساران) برگزار شد.


با زبان هنر به زیباترین شکل و گفتمان می‌توان سردار سلیمانی را به کودکان و جوانان شناساند

جهانگیر علیزاده، معاون فرماندار شهرستان گچساران در این محفل ادبی، اظهار داشت: شهید سلیمانی آراسته به صفات بسیار زیادی در حوزه اخلاق بود و در نهایت نیز به آرزویش شهادت رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی شهید سلیمانی در جامعه امری ضروری است و با زبان هنر و به زیباترین شکل و گفتمان می توان این شخصیت وارسته را به کودکان و جوانان شناساند تا این نسل نیز با ایشان بیشتر آشنا شوند و سردار دل‌ها را الگوی خود قرار دهند.


با زبان هنر به زیباترین شکل و گفتمان می‌توان سردار سلیمانی را به کودکان و جوانان شناساند
 

در این محفل ادبی؛ هوشنگ میرزایی، اکبر دهبان نژاد، افسانه موسایی، مریم قاسمی و کبری رحمتی، پنج شاعری بودند که اشعارشان را در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سرودند. در ادامه نیز  شماری از دانش آموزان، دلنوشته های احساسی خود را برای سردار دل‌ها خواندند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۰۳
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی