محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

شاعر هندوستانی شرکت‌کننده در جشنواره شعر فجر مطرح کرد؛

کتابخانه مرکزی پارک‌شهر ظرفیت ویژه‌ای برای دعوت مردم به کتابخوانی دارد

سید نقی عباس کیفی

سید نقی عباس کیفی، شاعر شناخته شده هندوستانی در بازدید از کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران با اشاره به اشتیاق ایرانیان به حوزه شعر و ادب، این کتابخانه را دارای موقعیت و ظرفیت‌هایی ویژه برای دعوت مردم به کتابخوانی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سید نقی عباس کیفی، شاعر و نسخه‌شناس هندوستانی و رئیس گروه فارسی دانشگاه بیهار در حاشیه محفل ادبی «راویان فجر؛ جلوه ایران در شعر بین‌الملل» با ابراز خرسندی از فرصت حضور دوباره در ایران گفت: طی چند روزی که برای شرکت در هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در ایران بودم، در مراسم و جلسات مختلفی شرکت کردم و آثار و اشعار بسیاری از ایرانیان را شنیدم و می‌توانم بگویم که در جشنواره امسال نسبت به جشنواره فجر گذشته، که من حضور داشتم، شعر اوج گرفته و جوانان نسل جدید در این عرصه بسیار قابل ستایش هستند.

وی درباره فضای ادبی حاکم بر کشور ایران گفت: شعر را می‌توان در بخش‌ها و جنبه‌های مختلف زندگی مردم در ایران دید و لمس کرد. اینکه شنیدم بیش از ۱۰۰۰ نسخه کتاب برای داوری این دوره از جشنواره بین‌المللی شعر فجر به دبیرخانه جشنواره آمده، خود نویدی برای آینده روشن در حوزه شعر ایران است.

سید نقی عباس کیفی با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران ادامه داد: این کتابخانه جایی بسیار خوب و مناسب برای خلوت افراد با کتاب است؛ همچنین فضایی آماده برای تشویق و هدایت نوجوانان به سمت کتابخوانی است. تمام تسهیلات اینترنتی و مهیا کردن کتاب‌های مرجع و کودک و نوجوان و... گام محکمی برای کشیدن جوانان به سمت کتابخوانی در عصری است که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی کم‌کم ما را از کتابخوانی، قلم و نوشتن دور می‌کند.

این شاعر هندوستانی افزود: معمولاً امکانات کتابخانه‌ها به محل وقوع آن بستگی دارد. به دلیل اینکه این کتابخانه در پارک شهر تهران مستقر است و همه نفوس شهر به آن دسترسی دارند، موقعیت و ظرفیت ویژه‌ای دارد که مردم هم باید این فرصت را غنیمت بشمارند و از این نعمت بی‌بها بهره ببرند.

گفتنی است محفل ادبی «راویان فجر؛ جلوه ایران در شعر بین‌الملل» یکشنبه ۱۶ بهمن با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شاعران خارجی شرکت‌کننده در هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر همچون زامیق محموداف از آذربایجان، علی کمیل قزلباش از پاکستان، عسگر حکیم‌ از تاجیکستان، حسن محمد بعیتی از سوریه، محمد باقر احمد جابر از لبنان، سید نقی عباس کیفی از هند و همچنین جمعی از اصحاب و فرهنگ و اندیشه چون رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، حسین اسرافیلی، فریبا یوسفی، طیبه شامانی، سعید یوسفی نیا، ایرج قنبری، حمید هنرجو، عبدالرحیم سعیدی راد، فرشته حسینی، حامد محقق، سمانه رحیمی، نصیبا مرادی، نذیر جوشن، مرتضی حیدری آل‌کثیر، وحید ضیائی و نغمه مستشار نظامی به میزبانی کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۰
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی