محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

در محفل ادبی «یک فنجان بهار نارنج» کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء اردکان مطرح شد؛

استفاده از هنر شعر برای ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی

شب شعر-کتابخانه خاتم الانبیا اردکان یزد

حجت الاسلام صابری، امام جمعه احمدآباد در محفل ادبی «یک فنجان بهار نارنج» با اشاره به لزوم استفاده از شعر برای ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی، خواستار همراهی شاعران برای تحقق این موضوع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت و مصادف شدن آن با بهار قرآن، محفل شب شعر با عنوان «یک فنجان بهار نارنج» به میزبانی کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء احمدآباد اردکان برگزار شد.

محمد حیدری، مسئول کتابخانه خاتم الانبیا با اشاره به برگزاری این محفل بیان داشت: شب شعر«یک فنجان بهار نارنج» به همت اداره کتابخانه های عمومی اردکان و با همکاری انجمن شعر و ادب این شهرستان در محل مصلی بزرگ احمدآباد برگزار شد که مورد استقبال چشمگیر مسئولان و جمعی از علاقمندان به شعر و ادب فارسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقبال مردم احمدآباد از برنامه های ویژه شعر و ادب فارسی، این شب شعر، دومین شب شعری است که در سه ماهه اخیر با حضور شاعران و اساتیدی از شهرستان های اردکان و میبد در مصلی احمدآباد اجرا می شود و امیدواریم سال جدید بتوانیم این برنامه های فرهنگی را در قالب محافل ادبی به صورت مستمر برگزار کنیم. 

حجت الاسلام صابری، امام جمعه احمدآباد در این محفل ادبی ضمن تمجید هنر و هنرمند، از خداوند متعال به عنوان بزرگترین هنرمند یاد کرد و تصریح کرد: نظام خلقت جهان نشانه ای از هنر بی نهایت خداست و تبلور هنرمندی خداوند، آفرینش انسان است که حضرت حق در قرآن به خود، برای چنین آفرینشی درود فرستاد و فرمود: «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ».

وی همچنین هنر شعر و شاعری را یکی از عناصر تاثیرگذار در رشد و تعالی فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه دانست و تاکید کرد: شاعران باید با هنر خود جهت رشد و تعالی این فرهنگ در جامعه کوشا باشند.

این محفل ادبی با حضور حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان؛ حسین طالعی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان؛ علی محمد دشتکیان، دادستان اردکان؛ حمیدرضا تقوی، شهردار احمدآباد؛ مصطفی عابدی، رئیس زندان اردکان و جمعی از مسئولان و علاقمندان به شعر و ادب فارسی برگزار شد و شاعرانی از احمدآباد، اردکان و میبد از جمله علی تقی زاده، مصطفی عابدی، علیرضا سامعی، رضا شاکر، علی جعفری، حسین مهمانپرست و بانوان شاعره نوری و قاسمی اشعارخود را در وصف نوروز و ماه مبارک رمضان در قالب اشعار محلی سرودند.

در پایان این محفل ادبی حجت الاسلام صابری، امام جمعه شهر احمدآباد ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این محفل، تداوم فعالیت‌های فرهنگی را در کتابخانه های احمدآباد اردکان خواستار شد.

شب-شعر-2-.jpg

شب-شعر-4-.jpg

شب-شعر-3-.jpg

شب-شعر-7-.jpg

شب-شعر-8-.jpg

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۲۱
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی