محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

به میزبانی کتابخانه عمومی مریم؛

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» برگزار شد

رونمایی کتاب سر بر دامن ماه

ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه با محوریت رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» به میزبانی کتابخانه عمومی مریم و با همکاری انتشارات کتاب جمکران‌ و کانون فرهنگی مریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان قم، به مناسبت میلاد امام زمان (عج)، ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه با محوریت رونمایی و بررسی کتاب «سر بر دامن ماه» به همت کتابخانه عمومی مریم و همکاری انتشارات کتاب جمکران و کانون فرهنگی مریم، با حضور فاطمه دولتی، نویسنده اثر؛ فهیمه شاکری مهر، منتقد ادبی و مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

در آغاز این نشست فاطمه دولتی، نویسنده کتاب «سر بر دامن ماه» ضمن اشاره به چگونگی داستان نویسی و انتخاب موضوع اظهار داشت: از سختی های نوشتن داستان های تاریخی و مذهبی، آشنایی و آگاهی مخاطبان از برخی رویدادها است و این کار را برای نویسنده دشوار می کند.

وی در ادامه افزود: در کتاب «سر بر دامن ماه» مخاطب می داند که جعفر کذاب خواست بر پیکر امام حسن عسکری (علیه السلام) نماز بخواند و خود را جانشین امام معرفی کند، ولی در ارائه این مطلب، نویسنده باید به گونه ای این واقعه را جذاب و پرکشش بنویسد که مخاطب را با خود همراه سازد تا بتواند با آن ارتباط برقرار کند.  

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» برگزار شد


نویسنده کتاب «سر بر دامن ماه» خاطرنشان کرد: نوشتن داستان های مذهبی همراه با ایجاد گره و چگونگی گره گشایی بدون اینکه به تاریخ و مستندات لطمه ای وارد نشود، کار بسیار سختی است.

فاطمه دولتی بیان کرد: محوریت این کتاب بانو حدیث، همسر امام هادی علیه السلام و مادر امام حسن عسکری علیه السلام و مادربزرگ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که نقش پررنگ و برجسته ای در زمان غیبت امام عصر (عج) داشتند و این بانوی بزرگوار به جده یعنی مادربزرگ امام زمان مشهور بود و برای این کتاب تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفت.

دولتی در پایان عنوان کرد: نام این کتاب به این خاطر سر بر دامن ماه گذاشته شد که ایشان پناه شیعیان و پاسخگوی پرسش های آنان بودند و مانند ماه درخشان در شب های مه آلود می درخشیدند.

در ادامه فهیمه شاکری مهر، منتقد و کارشناس برنامه اظهار داشت: برای من شخصیت بانو حدیث بسیار جذاب و گیرا بود. او در دوره خفقان عباسیان زعیم شیعه می شود و به عنوان جانشین امام حسن عسکری علیه السلام از انحراف شیعیان جلوگیری می کند و مانع بزرگی برای فتنه انگیزی عباسیان به شمار می رود. و این به خاطر حفظ جان امام زمان (عج) و حفظ باورهای شیعیان است.
نویسنده کتاب «نبرد تک خوان» در ادامه گفت: نثر کتاب روان و دلنشین است و تصویرسازی خوبی از فضا و موقعیت دارد.

در پایان شرکت کنندگان در این نشست سوال ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

گفتنی است، از دیگر برنامه های این نشست، اهدای کتاب با امضای نویسنده به نفرات برنده در قرعه کشی، اجرای سرود، حرکات نمایشی و رزمی کاری و همچنین مولودی و شعرخوانی همراه با مسابقه های شاد و هیجان انگیز بود.

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» برگزار شد

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» برگزار شد

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» برگزار شد

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» برگزار شد

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» برگزار شد

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» برگزار شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۲۱
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی