محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی

در پی منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از گسترش جریان‌های اصیل زبان و ادبیات فارسی در بین مردم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی جمعی از شاعران پیشکسوت و استادان عرصه شعر و ادب، نسبت به تشکیل و راه‌اندازی محافل ادبی در سراسر کشور، با محوریت کتابخانه‌های عمومی استان‌های مختلف و هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر استان، اقدام کرد.
این اقدام با هدف نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی برای انجام فعالیت‌های ادبی در کتابخانه‌ها و تمهید زمینه اعتلای آن، تقویت و راه‌اندازی محفل‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی برای ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی نیروهای متعهد و متخصص ادبی به منظور ایجاد تحول فرهنگی در خدمات کتابخانه‌ها انجام شد.

با حضور اعضای محفل ادبی کودک و نوجوان؛

نشست ادبی با حضور «کلر ژوبرت» در اراک برگزار شد

نشست ادبی با حضور «کلر ژوبرت» در اراک
 

نشست ادبی با حضور کلر ژوبرت؛ نویسنده، تصویرگر کتاب و فعال در حوزه ادبیات دینی کودکان در شهر اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نشست ادبی با حضور کلر ژوبرت؛ نویسنده و تصویرگر کودک و فعال در حوزه ادبیات دینی کودکان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اراک برگزار شد.
علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این مراسم گفت: خانم ژوبرت، نویسنده‌ای فرانسوی ساکن ایران است که اغلب آثارش را در ایران به زبان فارسی و برای کودکان منتشر می‌کند و آثار او به صورت عمده درون‌مایه‌ای مذهبی دارد و تصویرگری کتاب‌هایش را خود برعهده دارد.
گودرزی زاده افزود: این نشست ادبی با هدف آشنایی و دیدار نزدیک کودکان و نوجوان و بیان دغدغه‌ها و ایده‌های آنان با این نویسنده بزرگ در اراک برگزار شد و برنامه‌ریزی کرده ایم نویسندگان مطرح کشور در محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی حضور پیدا کنند.


کلر ژوبرت نیز در این مراسم گفت: من بعد از انقلاب اسلامی ایران با اسلام آشنا شدم و با تحقیق و بررسی فهمیدم اسلام یک دین بین‌المللی و کامل‌ترین دین است. بعد از آن مسلمان شدم، ازدواج کردم و به ایران آمدم.
وی ادامه داد: من قبل از این‌که مسلمان بشوم کاری به خدا نداشتم. بعد از آن و در اسلام دیدم مسلمانان با وجود تمام مشغله‌ها و درگیری‌های روزانه، حداقل در زمان نماز و سه بار در روز موظف هستند به خداوند برگردند و این حس زیبا در تمام داستان‌های من وارد شده است.
ژوبرت به اعضای کودک و نوجوان یادآور شد: داشتن دفترچه خاطرات و به روی کاغذ آوردن آن‌چه در ذهنتان است، آمادگی لازم برای نویسنده شدن را ایجاد می‌کند.

در ادامه اعضای کودک و نوجوان به خوانش داستان پرداخته و داستان‌های خوانده شده توسط کلر ژوبرت مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همچنین ژوبرت به سوالات مطرح شده اعضای کودک و نوجوان پاسخ داد.


در پایان نیز کاشت نهال یادمان کلر ژوبرت در محوطه مجتمع کانون پرورش فکری با حضور مدعوین و شرکت کنندگان برگزار شد و به پاس خدمات ارزنده در حوزه ادبیات دینی و داستان نویسی کودکان، از طرف احسان منصوری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی و علی گودرزی زاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی هدایا و لوح تقدیر به کلر ژوبرت اهدا شد.

نشست ادبی با حضور «کلر ژوبرت» در اراک برگزار شد

نشست ادبی با حضور «کلر ژوبرت» در اراک برگزار شد

نشست ادبی با حضور «کلر ژوبرت» در اراک برگزار شد

نشست ادبی با حضور «کلر ژوبرت» در اراک برگزار شد

نشست ادبی با حضور «کلر ژوبرت» در اراک برگزار شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۲۹
دبیر محافل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی